ДОЛЯ ПОКРОВСЬКОЇ ЗОШ В РУКАХ ПОКРОВСЬКОЇ СІЛЬРАДИ

pokrovskaya-shkolaПитання функціонування  малих шкіл в умовах  децентралізації є новим і як все  нове зрозуміло, завжди натикається на спротив. Причини спротиву різні: дехто реорганізацію бачить тільки як ліквідацію, інші живуть за старими стереотипами.  Головне, щоб нерозуміння чи небажання зрозуміти процесу реформування  не заважали дітям отримувати якісну і доступну освіту.

У 2016 році збільшилось фінансове навантаження у зв’язку із делегуванням фінансових зобов’язань з боку держави на місцевий рівень: закупівля підручників, компенсація пільгового перевезення і багато ін.  Хоч обсяг Очаківського районного бюджету значно виріс за рахунок надходжень додаткових трансфертів, субвенцій з державного та обласного бюджетів, а також за рахунок перевиконання власних доходів, але цих коштів було недостатньо для фінансування всіх видатків. Не додав оптимізму і закон №3628, Прикінцевими положеннями якого передбачено, що школи (окрім початкових), у яких навчається менше 25 учнів, не фінансуватимуться з коштів освітньої субвенції. Загалом, як вимагає прийнятий закон, протягом січня-лютого 2016 р. обласним та Київській держадміністраціям необхідно затвердити регіональні плани створення освітніх округів та об’єднання навчальних закладів (орієнтовне скорочення на 5% від загальної кількості), забезпечити скорочення кількості технічного та адміністративного персоналу шкіл на 10% (згідного з новими примірними штатними нормативами, які має розробити Кабмін). Разом з тим, малокомплектні школи, які мають 5-11 класи, планувалось до 1 вересня об’єднати з іншими або перевести їхніх учнів у сусідні  навчальні заклади.

Відповідно до п.2 постанови КМУ «Деякі питання надання освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам» від 14.01.2015 року №6 видатки дозволено здійснювати протягом бюджетного періоду як з державного так із місцевих бюджетів одночасно.

На виконання актів України (щодо стабілізації фінансового стану держави та удосконалення окремих положень соціальної політики)” Очаківська районна державна адміністрація розробила плани створення освітніх округів та об’єднання навчальних закладів та подала на розгляд сесії районної ради

Дані питання розглядались на нарадах при голові райдержадміністрації, заступнику голови райдержадміністрації з керівниками загальноосвітніх навчальних закладів та навчально-виховних комплексів, на  засіданнях Координаційної ради з питань складення регіонального плану формування освітніх округів та модернізації мережі навчальних закладів Очаківського району протягом 2015 року та 2016 поточного року.

В ході обговорення фінансування загальноосвітніх шкіл наголошувалось на тому, що в умовах обмежених фінансових ресурсів, виникає необхідність запровадження жорсткого режиму витрачання бюджетних коштів та оптимізації мережі установ освіти.

На розгляд депутатів Очаківської районної ради винесено ряд питань, які найшли підтримку. А саме:

сесією від 24.07.2015 року №6 надано згоду на реорганізацію самостійно існуючих дошкільних навчальних закладів та загальноосвітніх шкіл Очаківської районної ради Миколаївської області у навчально-виховні комплекси;

внесено зміни до районної Цільової Програми розвитку освіти Очаківського району на 2014-2017 роки (рішення сесій від 04.03.2016 №6 та від 29.07.2016 №6), якими передбачено співфінансування загальноосвітніх навчальних закладів Очаківської районної ради за рахунок субвенції бюджетів сільських рад.

Критична ситуація склалася з мережею малокомплектних шкіл зокрема Василівської ЗОШ І – ІІІ ст. до 45 учнів, Покровської ЗОШ І – ІІІ ст. —  17 учнів, Благодатненської ЗОШ І – ІІ ст., Благодатненського пришкільного інтернату, Солончаківського НВК І – ІІІ ст. Координаційною радою було рекомендовано голові райдержадміністрації Самоукову С.В. винести на розгляд сесії районної ради питання реорганізації (не ліквідації!) даних закладів. За рішеннням депутатів Очаківської районної ради Благодатненський інтернат для дітей із сімей, які опинились у складних життєвих обставинах було ліквідовано, а дітей переведено до Очаківського інтернату санаторного типу, Благодатнеську ЗОШ І – ІІІ ст. реорганізовано у Благодатненський НВК І ст., Солончаківський НВК І – ІІІ ст. реорганізовано у Солончаківський НВК І – ІІІ ст. (рішення сесій від 24.07 2015 №6,) від 29.07.2016 №20).

Також на розгляд сесії Очаківської районної ради  виносилось питання і рерганізаціїне закриття!) Покровської ЗОШ І – ІІІ ст. шляхом створення філії Василівської ЗОШ, або пониження ступеню до І ст., у зв’язку з тим, що постало питання фінансування даного закладу, в якому на 20 серпня по затвердженим спискам (первинний облік громадян) обліковувалося 17 дітей і підлітків шкільного віку, і сільський голова Агафонов Г.М. не скористався правом, наданим йому сесієї районної ради щодо виділення коштів із сільського бюджету на фінансування Покровської ЗОШ І – ІІІ ст. Протягом 8 місяців сільський голова очікував, що кошти виділять – «куди вони дінуться» (хоч по законодавству на той момент не було жодної такої можливості), обмежувався нічим не підкріпленими обіцянками. Він  мав укласти Угоду щодо фінансування школи (як того вимагає законодавство) ще в лютому місяці 2016 року і не нагнітати ситуацію!

Дивує і те, що сільський голова, який пропрацював більше 20 років на цій посаді, розповідає про те, що школу закриває голова райдержадміністрації. І Агафонова Г.М. зовсім не турбує той факт, що Самоуков С.В.  на  це просто немає законодавчого права. Як відомо усім ліквідувати ЗОШ має право Засновник  — Очаківська районна рада! А землею в межах населеного пункту розпоряджається сільський голова.

 Виникає питання — це не знання законодавства з боку сільського голови, особиста неприязнь чи визнання  своєї безпорадності і перекладання вини на чужі плечі.

 До речі, кошти знайшлися у сільського голови і 07.09.2016 він, як того вимагає законодавство, уклав Угоду з Очаківською районною радою про співфінансування, тому школа не буде реорганізовуватись (а не ліквідовуватися, як неправдиво поширюється сільським головою) .